Velká cena Austrálie
Ještě než se celý tým vůbec přemístil do Austrálie, navštívili Fernando, Giancarlo a Heikki Tokyo kvůli reklamním akcím.
Do Melbourne přijel tým Renault jako jeden z největších favoritů, zvláště poté, co před 14 dny získal na okruhu v Sepangu tak dlouho očekávaný double. Sám Flavio prohlásil, že je pro něho Renault velké překvapení, takový úspěch nečekal ani on sám.
Ve středu se konalo tenisové utkání, které zorganizoval Mark Webber, mimo jiné se účastnili také Fernando s Giancarlem, nebo Felipe Massa, Jacques Villeneuve, ... Vítězem se nestal nikdo jiný než Fernando před Giancarlem, že by náznak toho, jak se bude nadále vyvíjet další závodní víkend...
V pátečních volných trénincích byli nejrychlejší testovací jezdci, ze závodníků si nejlépe vedl Jenson Button, který skončil 4., 5. Alonso a až 11. Fisico. Fernando byl maximálně spokojen, problémy se ale vyskytly na voze Giancarla. Mluvilo se dokonce o výměně motoru, k té nakonec nedošlo.
V sobotu během volného tréninku byla trať v Albert Parku mokrá, postupně se vysušovala, jezdci museli zvážit výběr pneumatik. Jak Fernando, tak Giancarlo se často ocitali mimo trať, problémy s Giancarlovým vozem se již vyřešily, takže se tým rozhodl motor neměnit.
Kvalifikace opět přinesla trochu vzrušení, když v prvních dvou částech měl problémy Judži Ide, poté zase Felipe Massa nedokázal zkrotit svůj vůz a narazil do bariéry...
Do poslední části nepostoupil ani Michael Schumacher. Postoupili oba jezdci Renaultu, McLarenu, Toyoty, Webber, Button, Heidfeld a Ralf Schumacher. Jarno Trulli sice do poslední části postoupil, na trať ale vůbec nevyjel.
Po napínavém boji si pole-position vyjel Jenson Button se svou Hondou, hned za ním se ale seřadili oba piloti žlutomodré stáje v pořadí Giancarlo - Fernando. 4. Räikkönen, 5. Montoya, 6. Ralf, 7. Mark Webber... Giancarlo byl s kvalifikací spokojen, doufá, že by se mohl dostat před Buttona hned na startu. Nejvíce zklamán byl snad Michael Schumacher a celý tým Ferrari, ale jistě budou mít u Ferrari připravenou nějakou speciální strategii...
Fernando ovládl závod safety-carů
Počasí v nedělním Albert Parku nebylo právě slunečné, dalo se očekávat, že by mohlo začít pršet. Spekulovalo se, že pokud by si Button na startu udržel první pozici, mohl by závod vyhrát.
Hned v zaváděcím kole měl problémy Juan Pablo Montoya, který při nájezdu do prostoru start-cíl udělal hodiny. V tomtéž okamžiku ale na startu začal mávat jeden z pilotů...byl to Giancarlo Fisichella, kterému zhasl motor. Jelo se tedy další zaváděcí kolo, Montoya se tak mohl zařadit na svou 5. pozici. Giancarlův vůz byl zatlačen do boxové uličky, odkud bude Fisico startovat do Velké ceny Austrálie. Volný prostor před sebou tak měl Kimi Räikkönen.
Červená světla začala pomalu zhasínat a následoval start. Alonso se snažil dostat před Buttona, ten si ale držel ideální stopu a Alonsa před sebe nepustil, navíc si Fernando musel hlídat za oba McLareny za sebou, které mezi sebou sváděly souboj o 3. místo.
Krátce po startu došlo ke hromadné kolizi, kterou odnesl Felipe Massa a také Nico Rosberg. Do Massy narazil Klien, ten ovšem tvrdí, že byl postrčen někým zezadu...
Na trati se tedy objevil safety-car. Po restartu Fernando využil příležitosti a na cílové rovince si vychutnal předjetí Jensona Buttona. Zezadu vše sledoval ještě Kimi Räikkönen, ale zaútočit na Buttona už nestihl. Alonso začal celému startovnímu poli okamžitě ujíždě, ovšem po několika kolech havaroval Klien, takže na trať vyjel znovu safety-car a smazal tak Fernandův náskok. Tentokrát už Kimi využil dalšího restartu a posunul se před Buttona také. Ani netušil, jak ho to přijde draho: probrzdil si plošku na pravé přední pneumatice a jeho vůz poté začal být nedotáčivý, což bylo příčinou Kimiho ztráty.
Fernando si bez problémů vytvořil znovu náskok, který ale opět smazal safety-car. Havaroval Michael Schumacher, když stíhal Buttona. V cílové zatáčce vyjel přes obrubník o něco více a jeho ferrari narazilo do zdi... Všichni se okamžitě vydali do boxů, Montoya musel čekat, až bude vyměněno přední křídlo u Räikkönena a oba piloti McLarenu se tak o pár míst propadli. Aby toho nebylo málo, krátce nato havaroval Liuzzi a safety-car vyjel už počtvrté! Takže Fernando opět přišel o svůj vybojovaný čas!
Montoya, který se hnal stíhat Ralfa Schumachera, udělal podobnou chybu jako Michael Schumacher, v zatáčce před cílem vyjel příliš přes obrubník a poškodil podlahu svého mclarenu tak, že už dále nemohl v závodě pokračovat.
Polem se dopředu probíjel také Fisico, který v závěru závodu před sebou tlačil Jensona Buttona. To už cílem vítězně podruhé v letošní sezoně projel Fernando se svým žlutomodrým vozem a Renault slaví třetí vítězství ze tří možných! Fernando dnes s přehledem kontroloval závod, neznervózněl ani když se na trati objevil safety-car a pokaždé dokázal snadno a v naprosté pohodě ujet svým soupeřům. 2. skončil Räikkönen, 3. Ralf Schumacher, 4. Heidfeld. Na konci posledního kola vyšlehly z Buttonova vozu plameny a Giancarlo měl plné ruce práce, aby se všemu stihl vyhnout! Button odstavil svou hondu před cílovou čárou a Fisico tak po velmi náročném závodě skončil na skvělém pátém místě!
Závod z pohledu týmu Renault:
Fernando - vítěz závodu: "Dnešní závod byl v porovnání s předchozími dvěma zcela jiný. V Bahrainu jsem celou dobu bojoval o vítězství s Michaelem. V Malajsii to byl Jenson, s kým jsem se pral o druhé místo. Dnešní závod byl ale zcela bezproblémový. Nebyly žádné souboje, mohl jsem jet uvolněně. Po první zastávce v boxech jsem si vypracoval dobrý náskok, ale po druhém nasazení zpomalovacího vozu jsem o něj trochu přišel. Vždy po obnovení závodu se mi ale podařilo vytvořit náskok, který mi vše hodně zjednodušil. Měl jsem štěstí, že bylo mé nastavení po celý závod bezchybné, musel jsem jen dávat pozor, abych zbytečně neriskoval. Jsem rád, že se mi dnes podařilo šetřit motor na další závod. Dosavadní závody ukazují, že si vedeme velice dobře, bez ohledu na podmínky na trati. Imola bude ale opět něco jiného a nám nezbývá, než k závodu přistupovat s chladnou hlavou, neboť víme, že tentokrát to bude o mnoho obtížnější."
Giancarlo - skvělé 5. místo: "Po závodu, jako byl ten dnešní, mám hlavu plnou smíšených pocitů. Startovat z boxů a skončit pátý je skvělý výsledek, zvláště v takto akcí nabitém závodu, na druhé straně jsme dnes všichni viděli, že jsem měl vůz, se kterým jsem mohl s Fernandem bojovat o vítězství, proto jsem trochu zklamaný, že jsem tohoto potenciálu nemohl využít. Na startu mi zhasnul motor a já tak musel startovat z boxů, přičemž v první části závodu jsem neměl k dispozici žádnou telemetrii, proto jsem musel inženýry ústně informovat o tom, kolik mám paliva a jak se vůz po předjetí ostatních vozů chová. Problém se následně sám vyřešil, druhá část závodu však byla o poznání obtížnější, jelikož vůz byl mnohem více nedotáčivý. Tým mi radil, abych přidal, ale jel jsem na hranici možností. Po poslední zastávce v boxech začala spojka vykazovat problémy, které se nám podařilo vyřešit až několik kol před konem. Krátce poté jsem ovšem zajel své nejrychlejší kolo, které ukázalo, co jsem mohl, nebýt problémů, zajet. Poté jsem začal na Jensona vyvíjet soustředěný tlak."
Flavio Briatore - šéf týmu: "Fernando dnes získal fantastické vítězství. Měl k dispozici skvělý vůz a zcela ovládl závod, od startu až do cíle. Přestože se mu připletlo do cesty mnoho komplikací, poradil si s nimi na jedničku. Je mi líto Fisiho, kterého bohužel potkalo mnohem více problémů. Teprve chvíli před koncem závodu se mu podařilo vyřešit některé technické potíže, to však již bylo na stupně vítězů příliš pozdě. Přesto ukázal, čeho je jeho vůz schopný, nemluvě o bodech, které pro tým získal. Vedeme si dobře, ale nesmíme usnout na vavřínech."
Pat Symonds - hlavní inženýr: "Tento víkend nebyl vůbec jednoduchý. Pršelo, panovaly nezvykle nízké teploty a závod byl neustále přerušovaný. Přesto prokázaly naše vozy skvělý výkon, takže jsme s těmito výsledky velice, velice spokojeni. Fernando odjel bezchybný závod, a vždy dokázal jet tak, jak právě potřeboval. Několikeré nasazení zpomalovacího vozu mu sice zabránilo ve vybudování velkého náskoku, přesto dokázal v kolech krátce následujících poodjet svým soupeřům a získat klid pro jízdu, jak ukázal například jeho předjížděcí manévr na Jensona. Vždy po obnovení závodu si dokázal vybudovat slušný náskok a zcela ovládl závod. Giancarlo měl smůlu již na startu, když mu zhasnul motor. Bohužel nedokázal trefit okamžik zásahu systému proti vypnutí motoru, který následně motor odstavil. Po startu z boxové uličky dokázal díky prvnímu zpomalovacímu vozu dohnat zbytek startovního pole, vedl si velice dobře. Zhruba třetinou závodu jej doprovázela silná nedotáčivost, zrovna když jsme jej vyzývali k většímu tempu. Po poslední zastávce v boxech vypověděla spojka poslušnost. Několik kol jsme z toho měli těžkou hlavu, ale po vyřešení tohoto problému se mu podařilo dostat před Jensona. Po nelehkém závodu si tak odsud Fisi odváží cenné páté místo. Tým je nyní, po třech závodech, ve velmi silné pozici, ale stále ještě máme před sebou dalších patnáct. V následujících čtrnácti dnech nás čeká mnoho testování, která by nám měla pomoci k dosažení lepšího výkonu vozu."
Fotogalerie