Testy na Paul Ricard (14.-16.5.2008)
Týmy se podruhé od začátku sezóny vrátily k testování, tentokrát k tomu využily okruh Paula Ricarda ve francouzském Le Castellet. Tato moderní trať nabízí velké množství konfigurací, které umožňují simulovat podmínky pro různé závody. Dnes se byla v rámci přípravy na GP Monaca využita konfigurace s označením 2D SC, která měří 3593 metrů.
Středa
Do vozu R28 usedl Lucas di Grassi, který během dne najezdil 146 kol a jeho čas 1:07.430 stačil na desátou pozici. Jeho ztráta na prvního Lewise Hamiltona činila 1.830 s. Za posledním místem Lucase ve výsledkové listině stály problémy s motorem.
Lucas: "Myslím, že díky dílům, které jsme testovali, jsme se celkem hodně zlepšili. Zdá se, že je vůz v pořádku, takže myslím, že budeme blíže předním týmům. Oba vozy mají šanci bojovat o velké body. Vůz bude stejně rychlý jako v Barceloně."
"Neočekávali jsme, že stejně rychlý bude v Turecku, ale Fernando porazil Red Bull, Williams a ostatní. Teď to vypadá, že nám to jde lépe. Pokaždé něco získáme."
"Myslím, že test byl dobrý. Motor odešel uprostřed odpoledne, když se trať zlepšovala, takže jsme nemohli dokončit program. Odjel jsem 146 kol, než se motor porouchal. Časy jsme moc nesledovali a použili jsme jen měkké pneumatiky, ne super měkké."
1.
L. Hamilton
McLaren-Mercedes
1:05,600
84 kol
2.
K. Räikkönen
Ferrari
1:06,098
+ 0,498
103 kol
3.
R. Kubica
BMW-Sauber
1:06,177
+ 0,577
124 kol
4.
M. Webber
Red Bull - Renault
1:06,348
+ 0,748
93 kol
5.
S. Vettel
Toro Rosso
1:06,372
+ 0,772
91 kol
6.
N. Rosberg
Williams-Toyota
1:06,571
+ 0,971
154 kol
7.
A. Wurz
Honda
1:06,681
+ 1,081
131 kol
8.
T. Glock
Toyota
1:06,936
+ 1,336
93 kol
9.
V. Liuzzi
Force India - Ferrari
1:07,346
+ 1,746
106 kol
10.
Lucas
Renault
1:07,430
+ 1,830
146 kol
Čtvrtek
Lucase dnes za volantem žlutooranžového vozu na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet na jihu Francie, poblíž Marseille, vystřídal Nelsinho, který s časem 1:06.355 a 193 odjetými koly skončil na osmém místě.
Po většinu dne si tým znovu užil teplé a slunné podmínky, které mu povolily pokračovat v přípravách na Velkou cenu Monaca.
Na počátku dne začal tým pracovat na programu aerodynamiky, později přešel na práci na vývojových prostředcích.
Nelson zůstane za volantem i zítra, kdy se tým zaměří na Velkou cenu Kanady, která se pojede příští měsíc. Nastavení trati bude proto upraveno tak, aby týmy mohly jezdit s nižším přítlakem.
Nelson: "Dnes jsme toho udělali docela dost a trať naštěstí po většinu dne zůstala suchá, což znamenalo, že jsem mohl dokončit mnoho kol. Je ale těžké nasimulovat podmínky, které budou příští týden v Monaku a tak jsme se, na rozdíl od práce na nastavení, soustředili hlavně na odjetí mnoha kilometrů a na zhodnocení pár nových vylepšení, která jsme měli."
Christian Silk - šéfinženýr na testování: "Jak ukázalo hodně odjetých kilometrů, dnes jsme měli dobrou spolehlivost a dokončili jsme náš program podle plánu. Ráno si Nelson zvykal na okruh a zároveň pracoval na vylepšení aerodynamiky, což šlo dobře. Poté jsme odpoledne pracovali na vývojových prostředcích. Všechno pracovali velmi dobře a tak to pro nás byl vcelku dobrý den jízd."
1. | K. Räikkönen | Ferrari | 1:05,381 | 102 | |
2. | H. Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:05,471 | + 0,090 | 89 |
3. | R. Kubica | BMW-Sauber | 1:05,905 | + 0,524 | 135 |
4. | D. Coulthard | Red Bull - Renault | 1:06,001 | + 0,620 | 82 |
5. | J. Button | Honda | 1:06,091 | + 0,710 | 155 |
6. | S. Bourdais | Toro Rosso | 1:06,125 | + 0,744 | 110 |
7. | J. Trulli | Toyota | 1:06,205 | + 0,824 | 120 |
8. | Nelson | Renault | 1:06,355 | + 0,974 | 193 |
9. | K. Nakajima | Williams-Toyota | 1:07,080 | + 1,699 | 129 |
10. | A. Sutil | Force India-Ferrari | 1:07,104 | + 1,723 | 56 |
11. | G. Fisichella | Force India-Ferrari | 1:07,123 | + 1,742 | 64 |
Pátek