Nastavení monopostu F1 pro VC Velké Británie
Od zavedení osmiválcových motorů a s růstem přítlaku se stalo závodění v Silverstonu ještě těžší. Je to z toho důvodu, že zatáčky, v kterých se dříve podřazovalo, se nyní dají projíždět jen s lehkým ubráním plynu. V první části okruhu až po Vale se brzdí jen velmi málo. Motory jsou proto vystaveny větší zátěži a na plný plyn se jede 66 % kola. Vůz se musí vyrovnat s velmi rychlými i pomalými zatáčkami, hrbolatým povrchem a nárazovým větrem.
Aerodynamika
V Silverstonu se používá střední až vysoký přítlak, stejný jako v posledním závodě v Magny-Cours. Přítlak je důležitý v rychlý zatáčkách v první polovině okruhu. Jelikož jsou rovinky většinou krátké, neznamená ztráta maximální rychlosti kvůli většímu přítlaku nebezpečí v podobě hrozby předjetí soupeřem. Jelikož se jen málo tvrdě brzdí, jsou přívody vzduchu k brzdám jedny z nejmenších z celého kalendáře, optimalizuje se tak výkonnost aerodynamiky.
V Silverstonu je důležitá stabilita vozu, protože je nutné udržet aerodynamickou výkonnost v rychlých zatáčkách. Povrch trati je celkem hrbolatý, nejvíce v místě brzdění před zatáčkou č. 8, kde může dojít k rozhození vozu. Jezdci také často využívají na výjezdu ze zatáček obrubníky, což ve své podstatě znamená pro vůz další nerovnosti.
Zavěšení
Těžiště vozu se na tomto okruhu posouvá dopředu, přední zavěšení mívá tvrdší nastavení, zadní je měkčí. Tvrdý předek umožňuje dobrou změnu směru jízdy v rychlých a pomalých zatáčkách, zatímco měkčí zadek dává lepší grip při trakci na výjezdu ze zatáček č. 9, 11 a 16.
Pneumatiky
Okruh je na pneumatiky náročný, hlavně z důvodu početných rychlých zatáček. V Silverstonu dochází spolu se Spa a Barcelonou k největšímu opotřebení pneumatik. Bridgestone proto přiveze medium a tvrdou směs.
Okolní podmínky
Silverstone je bývalé letiště, takže je vystaven větru a to může mít velké dopady na výkonnost vozu. Nárazový vítr mění aerodynamickou rovnováhu vozu a jeho chování se stává nepředvídatelné, hlavně v rychlých zatáčkách. Jezdec musí být schopen posoudit směr a sílu větru a přizpůsobit tomu řízení.
Strategie
Spotřeba paliva je v Silverstonu vysoká, stejně tak i časová ztráta kvůli většímu množství paliva ve voze. Strategie týmů se proto liší jen málo, například dvě kola paliva navíc můžou znamenat ztrátu téměř dvou desetin sekundy na kolo. Většina týmů tedy pojede standardní strategii dvou zastávek v boxech, která u předních týmů obvykle mívá trochu kratší první stint, aby jezdci mohli bojovat o přední místa v kvalifikaci. Předjíždění je v Silverstonu obtížné, proto je startovní pozice velmi důležitá.
Zdroj: F1 Sports