Nastavení monopostu F1 pro VC Turecka
Na okruhu v Istanbul Parku se jezdí proti směru hodinových ručiček a trať nabízí náročnou kombinaci pomalých a rychlých zatáček. Předjíždění je obtížné v první polovině okruhu, ale dlouhá zadní rovinka, která vede do vlásenky v zatáčce č. 12 představuje ideální příležitost přebrzdit soupeře. Slavná je také zatáčka č. 8, která patří mezi nejnáročnější z celého kalendáře.
Zavěšení
Istanbul patří mezi nové okruhy, takže je povrch trati v dobrém stavu a obrubníky nejsou nijak zvlášť agresivní, vyvážené nastavení vozu se proto nehledá tak obtížně. Týmy budou hledat kompromis mezi tvrdším nastavením pro dobrou změnu směru jízdy ve vysokých rychlostech a měkčím nastavením pro pomalejší části trati, aby bylo dosaženo dobrého mechanického gripu.
Aerodynamika
V Istanbulu je málo kritických vysokorychlostních zatáček, ale týmy použijí středně vysoký přítlak, aby si vozy udržely dobrou rychlost v zatáčce č. 8. Nicméně, mezi zatáčkami 3 a 5 a dále pak mezi zatáčkám 12 a 14 dominuje mechanický spíše než aerodynamický grip.
Brzdy
Brzdění do zatáčky č. 12 po dlouhé zadní rovince je na okruhu nejvýznamnější. Také představuje nejlepší možnost pro předjíždění a v průběhu závodu by v tomto místě mělo být nejvíce rušno. Celkově okruh není příliš náročný na brzdy, i když se středně vysokým přítlakem můžou mít jezdci problémy s blokováním zadních brzd, což komplikuje letošní absence elektronických asistentů řízení.
Pneumatiky
GP Turecka je na pneumatiky náročná, hlavně zatáčka č. 8, která pro ně představuje velkou zátěž, zvlášť pro přední pravou pneumatiku. Bridgestone proto přiveze tvrdou a medium směs ze své nabídky, stejně jako do Španělska. Letos bude mít na opotřebení pneumatik také dopady přesunutí závodu z horkého léta na květen. Mělo by být chladněji, což by mělo nároky na pneumatiky trochu snížit.
Motor
Istanbul klade na motory různorodé nároky, vyžaduje dobrou maximální rychlost i výkon v nízkých otáčkách. Důležitá je znovu zatáčka č. 8, kde je třeba přísun výkonu ve vysokých otáčkách. Celkově se jede 65 % kola na plný plyn, což je zhruba průměr letošního kalendáře F1.
Zdroj: F1 Sports