Nastavení monopostu F1 pro VC Kanady
Okruh Gillesa Villeneuva je typu stop-start. Dlouhé rovinky znamenají hodně tvrdého brzdění, zatímco početné pomalé zatáčky kladou důraz na dobrou trakci a točivý moment motoru, aby z nich vůz měl dobrý výjezd. Dobře nastavený vůz jezdcům dodá sebedůvěru k pozdějšímu brzdění, zatímco bude třeba nutné šetřit pneumatiky, které budou nabízeny v nejměkčích směsích Bridgestone.
Aerodynamika
Týmy v Montrealu použijí nastavení na nízký přítlak. Na okruhu prakticky nejsou rychlé zatáčky, ta s číslem 5 se jezdí na plný plyn na pátý a šestý rychlostní stupeň. Primární cíl je tedy minimalizovat odpor vzduchu, aby bylo dosahováno vysokých rychlostí na rovinkách, maximum je něco přes 320 km/h. Přítlak bude pomáhat se stabilitou při tvrdém brzdění. Nízký přítlak znamená, že má pilot pocit lehkosti vozu, který je nervózní při brzdění, takže je třeba být jemnější při pohyby s volantem a brzdovým a plynovým pedálem.
Zavěšení
Vozy potřebují dobře reagovat na změnu směru jízdy v šikanách, zatímco je nutné zachovat stabilitu při brzdění a trakci na výjezdu z pomalých zatáček. Při nastavení zavěšení je třeba dbát zvýšeného rizika zablokování zadních či předních kol.
Brzdy
Spolu s Monzou je Montreal nejnáročnější okruh na brzdy. Jejich přehřívání není hlavní problém, protože je času dost na chlazení na dlouhých rovinkách. Nicméně, energie při brzdění je velmi vysoká, čtyřikrát se brzdí z rychlosti přes 300 km/h a dvakrát z rychlosti přes 250 km/h, což znamená, že největší starosti dělá opotřebení brzd. Jezdec proto může být v průběhu závodu požádán inženýry, aby přizpůsobil rozložení brzdné síly, pokud dojde k nebezpečnému opotřebení vzadu nebo vpředu. Monitorování brzd bude jednou z klíčových činností v průběhu celého víkendu.
Pneumatiky
Okruh Gillesa Villeneuva není stálý, takže když jezdci v pátek poprvé vyjedou na trať, je její povrch "zelený." Úroveň gripu se s postupem času zlepšuje, je to podobné jako v Melbourne či Monaku. Povrch trati není příliš abrasivní a to v kombinaci s absencí rychlých zatáček znamená, že opotřebení pneumatik je jedním z nejnižších v celém kalendáři. V důsledku toho Bridgestone do Montrealu přiveze měkkou a super měkkou směs, stejně jako tomu bylo v Monaku.
Strategie
V Monaku byly v minulosti k vidění strategie jedné až tří zastávek v boxech, v tomto roce budou pravděpodobně nejlepší volbou zastávky dvě. Dopady má v tomto ohledu znovu absence rychlých zatáček, díky které neznamená větší množství paliva na palubě vozu velkou časovou penalizaci v čase na kolo. Spolu s nízkou spotřebou paliva to znamená, že týmy budou mít v poslední části kvalifikace pravděpodobně relativně těžší vozy a delší první závodní stinty. Ve prospěch nižšího počtu zastávek také hraje značné riziko výjezdu Safety caru.
Motor
Motor je používán v souladu se stop-start charakterem trati, to znamená, že jsou úseky plného plynu přerušovány šikanami. Na plný plyn se jezdí něco pod 60 % času, což není mnoho a nejdelší úsek na plný plyn se jede 14 sekund, což už je nadprůměrná hodnota. Chlazení motoru taktéž nebývá problematické, ale je třeba dávat pozor na trávu a jiné nečistoty, které by ho mohly zkomplikovat.
Zdroj: F1 Sports