Nastavení monopostu F1 pro VC Francie
Okruh v Mangy-Cours nabízí různorodé výzvy: tři rychlé zatáčky na začátku okruhu, velmi pomalou vlásenku Adelaide, dvě rychlé šikany a značné převýšení.
Přítlak
Magny-Cours vyžaduje mnohem vyšší úroveň přítlaku než okruh v Kanadě, kde byl použit středně nízký přítlak. Magny-Cours vyžaduje přítlak středně vysoký, aby byly vozy konkurenceschopné v rychlých zatáčkách, jako je ta č. 3, šikany v zatáčkách 6/7 a 11/12. Kvůli dlouhé rovince před vracečkou Adelaide by bylo lákavé snížit přítlak, aby bylo dosaženo vyšší maximální rychlosti, ale to není proveditelné, protože této rovince předchází rychlá zatáčka č. 3, kde by měl menší přítlak negativní následky, vůz by ztratil rychlost a jezdec by měl problémy někoho těsně následovat. Proto je preferován vyšší přítlak.
Zavěšení
Magny-Cours má velmi hladký povrch, což umožňuje nižší světlou výšku vozu a tvrdší nastavení zavěšení, což zlepšuje aerodynamickou výkonnost vozu. Vůz také lépe reaguje na změnu směru jízdy ve vyšších rychlostech, což je přínosné zejména ve dvou rychlých šikanách. Jako vždy je třeba nalézt kompromis, protože na okruhu jsou také pomalé zatáčky, kde by měkčí nastavení znamenalo lepší grip.
Pneumatiky
Trať v Magny-Cours je velmi citlivá na teplotu vzduchu a stačí, když se na pár minut zatáhnou mračna a dopady na teplotu trati jsou drastické, čímž se samozřejmě mění úroveň přilnavosti. Bridgestone přiveze měkkou a medium směs ze své nabídky.
Převodovka
Převodové stupně bývají ve Francii většinou krátké a posazeny blízko u sebe, aby byl optimalizován výkon na výjezdu ze zatáček. Pozornost se soustředí na výkon mezi 0 až 250 km/h, což je rozpětí, které se týká pomalejších částí okruhu, které samy o sobě ale předurčují maximální rychlost na rovinkách. Převodovka může být vystavena velké zátěži při jízdě přes obrubníky, která je agresivní zejména v šikaně před cílovou rovinkou. V kvalifikaci využívají jezdci obrubníky maximálním způsobem, v závodě jsou méně agresivní právě z důvodu zajištění spolehlivosti převodovky a motoru.
Motor
Okruh v Magny-Cours není nijak zvlášť náročný na motory, na plný plyn se jede zhruba 63 % kola, což je podprůměrná hodnota. Na tomto okruhu je vždy výhodou dobrý kroutící moment, hodí se na výjezdu z pomalých zatáček. Při nastavení se inženýři snaží o hladký a lineární přísun výkonu, aby nebyla narušena rovnováha šasi, když jezdec využívá plyn jen částečně v šikanách nebo v zatáčce č. 3.
Zdroj: F1 Sports